Wideokonferencje AVer - problemy
W razie problemów proszę zapoznać się z instrukcją instalacji w środowisku sieciowym:
Jeśli posiadają Państwo uprawnienia administratora sieci warto zapoznać się z instrukcją dla administratorów:
Częste problemy
Udało nawiązać się połączenie z drugą lokalizacją, ale nie ma obrazu lub dźwięku / obu na raz.
- Jeśli jednostka EVC jest połączona z internetem poprzez zaporę sieciową (firewall) proszę dokładnie sprawdzić czy zostały przekierowane porty oraz czy zostało to dokonane w odpowiedni sposób. Dla sieci nie posiadającej H.323 ALG, upewnij się, że ustawienia NAT oraz adres WAN IP w ustawieniach EVC zostały poprawnie wprowadzone
- Rekomendowane ustawienia IP dla jednostek EVC to statyczny publiczny adres IP. W przypadku sieci z dynamicznym adresem IP, należy każdorazowo skonfigurować EVC wprowadzając nowy, publiczny adres IP.
- Problem ten występuje również w przypadku gdy publiczny adres IP jest już zajęty przez inną jednostkę EVC. Jeśli jest to możliwe – zaleca się nadanie innego adresu publicznego IP.
- W przypadku braku dźwięku należy sprawdzić czy jednostka EVC odtwarza dźwięk – w przypadku gdy do urządzenia wyświetlającego podpięta jest za pomocą kabla HDMI – może korzystać z głośników wbudowanych w urządzenie wyświetlające. W przypadku gdy obraz przekazywany jest za pomocą kabla VGA lub urządzenie wyświetlające nie posiada głośników zalecane jest podłączenie zewnętrznych głośników (aktywnych) lub wzmacniacza.
Pilot nie działa
- należy sprawdzić stan naładowania baterii oraz ich prawidłowe umiejscowienie
- odbiornik IR do pilota znajduje się na obudowie kamery AVer EVC – upewnij się, że pomiędzy pilotem, a kamerą nie ma trwałych przeszkód lub ścian
- działa jedynie przycisk Power On/Off – prawdopodobnie pilot wprowadzony jest w tryb blokady – aby odblokować proszę przytrzymać przez 3 sekundy niebieski przycisk „Dual”
Nie można dodzwonić się do innej lokalizacji
- Sprawdź czy wprowadzony został poprawny adres IP drugiej lokalizacji
- Upewnij się, że lokalizacja do której próbujesz się dodzwonić jest dostępna (włączona) lub nie jest zajęta
- Upewnij się, że lokalizacja do której próbujesz się dodzwonić nie odrzuca Twojego połączenia
- Upewnij się, że zapora sieciowa (firewall) nie blokuje ruchu przychodzącego.
Nie widać menu OSD
- Sprawdź czy wszystkie kable są prawidłowo podłączone i zrestartuj jednostkę EVC nie wyłączając wyświetlacza (np. monitora lub projektora)
- Wciśnij niebieski przycisk „Dual”. Przycisk ten odpowiada za zmianę trybu wyświetlania menu OSD