ViDiS
» STRONA GŁÓWNA » BAZA WIEDZY

BAZA WIEDZY

kategoria:
  


Tablica Avtek TT-Board 80 Pro - instalacja sterownika oraz rozwiązywanie problemów


Instrukcja dotyczy modelu:

Avtek TT-Board 80 Pro

Przed przystąpieniem do wykonywania poleceń z instrukcji prosimy o upewnienie się co do posiadanego modelu tablicy. Model tablicy znajduje się na dowodzie zakupu lub opakowaniu tablicy. W przypadku gdy nie mogą określić Państwo posiadanego modelu prosimy o wizualne porównanie tablicy ze zdjęciami dostępnymi pod powyższymi linkami. 

 

Poprawna instalacja tablicy Avtek

Tablice interaktywne Avtek są urządzeniami HID, które w większości przypadków nie potrzebują instalacji sterowników producenta do poprawnego działania. Aby jednak uzyskać pełną funkcjonalność tablicy Avtek – wraz z paskami skrótów oraz półką interaktywną należy zainstalować sterowniki producenta.

 

Uwaga!

Bez instalacji sterowników producenta nie zadziałają takie elementy jak:

- półka interaktywna

- paski skrótów

 

W celu instalacji najbardziej aktualnej wersji sterowników i oprogramowania Avtek Suite zalecane jest pobranie najnowszej wersji, która dostępna jest w poniższym linku.

Avtek Interactive Suite (wersja Windows)

wersja iOS X

wersja Linux

 

Uwaga!

Sterowniki do tablicy TT-Board Pro są zintegrowane z oprogramowaniem Avtek Suite w jednym pliku instalacyjnym.

 

Sugerowane czynności przed instalacją sterowników oraz oprogramowania

  • jeżeli istnieje podejrzenie, że zainstalowana jest poprzednia wersja sterowników lub zainstalowane były sterownika do innego monitora dotykowego – należy ją odinstalować oraz wyczyścić pliki rejestru.

    Jak wyczyścić rejestr systemu Windows?

    Najszybciej można to zrobić używając bezpłatnych aplikacji EasyCleaner lub CCleaner. Po ich pobraniu i zainstalowaniu udostępniają one opcje wyczyszczenia rejestru w prosty i bezpieczny sposób.

  • Proszę wyłączyć Kontrolę Konta Użytkownika korzystając ze ścieżki: Panel Sterowania -> Konta użytkowników -> Konta użytkowników -> Zmień ustawienia funkcji Kontroli konta użytkownika -> zmień ustawienia na najniższe (Nie powiadamiaj nigdy) -> OK

  • Proszę upewnić się, że system Windows jest zaktualizowany i posiada najnowsze poprawki. Aby to sprawdzić należy wejść do Panelu sterowania -> System i zabezpieczenia -> Windows Update i na lewym panelu odnaleźć opcję Wyszukaj aktualizację i sprawdzić stan aktualizacji. Zalecana opcja to Automatyczne instalowanie aktualizacji.

  • Jeżeli zainstalowany jest program antywirusowy należy go wyłączyć i zweryfikować działanie dotyku przy wyłączonej ochronie antywirusowej.

  • Proszę upewnić się, że tablica Avtek jest odłączona od komputera podczas instalacji sterowników oraz oprogramowania.

 

1.    Proszę pobrać i rozpakować plik instalacyjny. Następnie należy uruchomić instalator jako administrator. Aby to zrobić należy kliknąć prawym przyciskiem myszy na pliku instalacyjnym i wybrać opcję „Uruchom jako administrator”.

 

2.    Następnie proszę postępować zgodnie ze wskazówkami pojawiąjącymi się na ekranie.

3.    Po zakończeniu procesu instalacji należy zrestartować system Windows, podłączyć tablicę i wykonać kalibrację.

 

 

Kalibracja tablicy oraz pasków skrótów w Avtek TT-Board Pro 80

1. Proszę zainstalować oprogramowanie Avtek Suite według powyższych wskazówek. Po zainstalowaniu na pulpicie powinien pojawić się skrót do oprogramowania.


 

2.    Następnie należy przejść do zasobnika systemowego. Na ikonie tablicy należy kliknąć prawym przyciskiem myszy i wybrać opcję Locate screen / Kalibruj tablicę. Następnie proszę postępować według wyświetlających się wskazówek.

  


3.    Na ikonie tablicy należy kliknąć prawym przyciskiem myszy i wybrać opcję Locate shortcut / Kalibruj skróty. Następnie proszę postępować według wyświetlających się wskazówek.

Proszę również pamiętać, aby prawidłowo skróty należy podczas procesu kalibracji dotykać narożników pasków skrótów.


 

5.    Proszę sprawdzić tablicę w działaniu.

 

Uwaga!

Półki interaktywnej nie trzeba kalibrować. Półka interaktywna oraz paski skrótów po obu stronach tablicy działają wyłącznie z oprogramowaniem Avtek Suite.

 

 

Tablica interaktywna nie rejestruje dotyku / powierzchnia dotykowa nie działa / tablica nie jest rozpoznawana przez system Windows

Tablice interaktywne Avtek TT-Board 80 Pro są urządzeniami HID, które są automatycznie wykrywane przez system operacyjny. jeżeli system nie wykryje podłączonej tablicy lub wyświetli błąd "Nie rozpoznano urządzenia" należy postąpić według poniższych wskazówek.


Jak prawidłowo podłączyć tablicę Avtek TT-Board Pro 80 do komputera?

W zestawie z tablicą Avtek TT-Board Pro 80 znajdują się dwa kable USB typu A-A:

- długi (6 metrów) służy do podłączania tablicy interaktywnej do komputera

- krótki (1,5 metra) służy do połączenia półki interaktywnej z tablicą


Aby prawidłowo podłączyć tablicę interaktywną do komputera należy najpierw podłączyć ją do półki interaktywnej za pomocą krótszego z kabli USB. Podłączamy go do końcówki USB, która znajduje się po lewej stronie tablicy, a następnie do portu nr 2 na tylnej części półki (obrazek poniżej). Następnie dłuższy kabel podłączamy do końcówki USB, która znajduje się z tyłu półki (1), a następnie do portu USB komputera.


Widoczne powyżej porty znajdują się na tylnej części półki interaktywnej


1. Jeżeli tablica podłączona jest prawidłowo należy sprawdzić kabel USB.    

  • Proszę sprawdzić czy kabel został prawidłowo połączony po obu stronach

  • Proszę sprawdzić czy kabel USB nie posiada widocznych uszkodzeń

  • Podłączyć kabel USB do innych portów USB w komputerze

  • Proszę upewnić się, że sterowniki magistrali USB komputera / laptopa są zaktualizowane do najnowszej wersji - sugerowane jest zainstalowanie najnowszej wersji ze strony producenta.

  • Proszę podłączyć kabel USB do zwykłego Huba USB (rozdzielacza), a następnie do komputera

  • Sprawdzić monitor korzystając z innego kabla USB


Uwaga!

Tablica interaktywna nie wymaga odrębnego zasilania. Wystarczy kabel USB.


2. Proszę wyłączyć wsparcie dla USB 3.0 w BIOSie komputera. Zalecane jest skorzystanie z instrukcji dołączanej do laptopa lub płyty głównej komputera stacjonarnego

Jeżeli uszkodzony jest kabel – należy zgłosić usterkę za pomocą formularza zgłaszania awarii - po rejestracji zgłoszenia na wskazany adres wysłany zostanie nowy, sprawny kabel USB.


3. Czy na powierzchni tablicy i ramkach podczerwieni znajduje się cokolwiek? (gumka magnetyczna, magnesy, kawałki styropianu z opakowania). Powierzchnia powinna być pusta podczas podłączania tablicy, podobnie rama tablicy w której znajdują się diody podczerwieni.

Jeżeli komputer dalej nie wykrywa tablicy lub nie rozpoznaje urządzenia proszę sprawdzić tablicę na innym komputerze.

- Jeżeli na innym komputerze działa – prawdopodobnie występuje problem ze sterownikami komputera. Proszę upewnić, że powyższe wskazówki zostały wykonane. Zalecane jest dokonanie testów na więcej niż jednym dodatkowym komputerze. Jeżeli pomimo tego wciąż występują problemy na konkretnym komputerze – prosimy o kontakt z działem serwisu.

- Jeżeli tablica nie działa na innych komputerach prosimy o kontakt z działem serwisu – przyczyną prawdopodobnie jest uszkodzona elektronika.

    

Uwaga – formularz serwisowy

Formularz serwisowy, gdzie można zgłaszać poważniejsze awarie sprzętu lub inne zgłoszenia serwisowe, znajduje się na stronie oficjalnego dystrybutora tablic Qomo, firmy ViDiS SA. Bezpośredni link do formularza TUTAJ. Dystrybutor prowadzi autoryzowany serwis tablic interaktywnych Qomo na całą Polskę.

 

 

Tablica jest wykrywana, ale rejestrowany dotyk nie odpowiada rzeczywistemu

1.    Proszę upewnić się, że tablica jest skalibrowana. Proces kalibracji został opisany powyżej.

2.    Proszę sprawdzić czy tablica nie została skalibrowana za pomocą narzędzia wbudowanego w system Windows. Poniżej klip wideo z instrukcją.



Uwaga!

Nie należy stosować dwóch kalibracji (kalibracja Windows oraz kalibracja sterownika) jednocześnie!

 

3.    Proszę upewnić się, że obraz wyświetlany przez projektor w maksymalny możliwy sposób wypełnia powierzchnię projekcyjną tablicy, a następnie skalibrować dotyk.

4. Proszę upewnić się, że rozdzielczość wyświetlana przez projektor to XGA (1024 x 768) dopasowana do formatu tablicy (4:3).

5. Proszę również sprawdzić czy w menu projektora nie ma ustawionego „wymuszania” formatu.

6. Proszę w systemie Windows włączyć tryb Tylko drugi ekran. (Skrót klawiszowy Windows + P).


 

Jeżeli poniższe wskazówki nie rozwiązały problemu prosimy o kontakt z działem serwisu.    

Uwaga – formularz serwisowy

Formularz serwisowy, gdzie można zgłaszać poważniejsze awarie sprzętu lub inne zgłoszenia serwisowe, znajduje się na stronie oficjalnego dystrybutora tablic Qomo, firmy ViDiS SA. Bezpośredni link do formularza TUTAJ. Dystrybutor prowadzi autoryzowany serwis tablic interaktywnych Qomo na całą Polskę. 


 

Multitouch (wielodotyk) nie działa – dotyk działa jak kursor myszki

Jeśli po zainstalowaniu sterowników tablica interaktywna Avtek przestała rejestrować multitouch i działa w trybie myszki (tam gdzie tablica zostanie dotknięta, tam pokazuje się kursor myszki) należy zmienić ustawienia sterownika tablicy.

1.    Proszę upewnić się, że system operacyjny obsługuje mutitouch (wielodotyk).

2.    Należy przejść do sterownika (ikona w zasobniku systemowym) i wybrać opcję Konfiguracja.


 

3. W menu konfiguracji należy znaleźć pozycję Enable Screen Touch i zaznaczyć.


 

4. Opcja Enable USB Mouse emuluje dotyk jako myszkę, co pozwala korzystać z tablicy Avtek w starszym oprogramowaniu, które nie jest przystosowane do obsługi przez ekrany dotykowe.

 

 

Nie działa półka interaktywna

Półka interaktywna w tablicach Avtek działa wyłącznie w oprogramowaniu Avtek Suite. Jeżeli po zainstalowaniu sterowników i uruchomieniu oprogramowania półka nie działa (np. nie zmienia kolorów) należy:

  1. Sprawdzić czy półka jest prawidłowo podłączona - instrukcja podłączania półki znajduje się powyżej.

  2. Upewnić się, że elementy wszystkie półki (pisaki atrapy, wskaźnik, gąbka) są umieszczone na swoich miejscach

 



ViDiS
  © 2010 - 2024 ViDiS S.A., Wszystkie prawa zastrzeżone   |   regulamin korzystania ze strony   |   polityka cookies